Amour

Kommer ihåg när jag satt i samma klassrum som Niklashögstadiet,
på den tiden då vi bara var klasskompisar.

Han satt och virkade sina enorma mössor och var allmänt vild av sig. Och jag satt med mina kompisar och snackade skit igenom hela lektionerna.

På den tiden fanns det nog knappats någon kärlek mellan oss om man säger så.
Eller?


För ca ett år (det var iaf förra året) sedan tog jag för skojs skull upp en av mina gamla dagböcker som jag skrev när jag gick i 7:an.


Där i hittade jag ett rätt så komiskt stycke:


Det var just när jag hade börjat på högstadiet, när jag kommit till en ny skola och allt var nytt och spännande. Jag och mina kompisar gjorde då en lista på vem vi tyckte var snyggaste killlarna i klassen. När jag sen läste listan så blev jag väldigt förvånad, eftersom jag inte alls kommer ihåg att jag tyckte så som jag gjorde, men en sak blev jag...och det var lite smått rörd! ;P För den killen som stod högst upp på min lista var nämligen min Niklas :D


Det här har Niklas berättat åt mig som han minns från förr:


Det var också då när vi just hade börjat på högstadiet och vi två skulle bli klasskompisar. Hela 7:an skulle samlas i klassrummet och det var då han fick syn på mig. Såhär har han berättat att han tänkte då: Vem är det?! Hon har jag aldrig sett förut, snygg hon var! Det var första gången han såg mig och undrade vem jag var. Han tyckte även att jag var väldigt väldigt liten. (Haha...mm....men hur lång var jag egentligen?
1.40 högst!! 1.36cm lång i 6:an iaf :P)

Haha...tänk om han hade sagt som han tänkte då den där dan till mig, det kanske hade blivit vi två redan då?? :P


Men hur som helst, att det skulle bli vi två i framtiden trodde nog knappst varken jag är eller niklas på den tiden ( eller våra klasskompisar =P)

Men så blev det och nu har vi varit tillsammans i 2 och 1/2 år.

Han är snällast, finast och underbarast!

Lite smärtsamt är det ju att vi måste vara ifrån varandra så mkt.

Men den ständiga väntan och längtan är utan tvekan alltid värd att vänta på.


Kärlek vid första ögonkastet eller ej?
vem vet, men äkta kärlek är det iaf!

LOVE YOU!
123292-181


Kommentarer
Postat av: Niklas

Haha.
Vilken rolig liten historia att läsa.
Love you!

Postat av: josefin

ååååh, gulligt!
de spelar inget roll för mig heller.. du kan ju ringa eller slänga iväg ett sms när du kommer från jobbet så bestämmer vi något då.. (och ja vart lycklig idag, ja hade tittat fel på mitt schema.. jag börjar inte 10 imorgon.. jag börjar 12!)

2006-12-17 @ 13:23:46
URL: http://emmajosefinwedin.blogg.se/
Postat av: carro

Visst är det fint ;D haha. Tack !

Va söta ni är!

2006-12-18 @ 01:04:47
URL: http://lovelyC.blogg.se
Postat av: svärmor

om man ändå vore ung på nytt!!!

2006-12-18 @ 11:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback