Norgeresan

123292-752
123292-753
123292-754

Jag och Niklas drog ju som sagt med hans mor och far till Norge för att dra upp lite firrar. Jag har alltid varit rädd för att fiska, eller iaf för att få napp. Jag har förut bara doppat lite nervöst och sedan i panik vevat upp linan. Fiskar är obehagliga, men man kan som säga att jag vunnit över min fiskerädsla nu. Skrek ett tag där i början. Men sedan gick det bra. Napp efter napp fick jag och ja, då övergick den stora rädslan istället till ljuvlig glädjerus ute på havet.
 
På lördagen hamnade vi i någon sorts "torskstim". Man hann bara veva ner linan så nappa det, hela tiden!! Sjukt, men vilken känsla. Eftersom vi alla fick fisk hela tiden samtidigt så fick tre jobba med att veva upp fiskarna medans en drog lös dom från kroken. Slöfiske var inte på tal. 45minuter tog det, sedan var storbaljan full. Haha, armarna darrade och svettdropparna rann längs ryggen, men kul var det :D Svärmor Anneli vann segern med att dra upp en 10kilos torsk och jag kom 2:a med min ca 4kilos torsk. Karlarna kom på delad sista plats. Kvinnorna i topp alltså! Jag får nog smäll nu!


Kommentarer
Postat av: carro

jaa jag har ju lite mkt nu men klart jag alltid har en stund över för dig :D

Postat av: carro

javisst var dom grymma ! ! ! !:)

2007-08-21 @ 23:57:20
URL: http://lovelyc.blogg.se
Postat av: Irma

Coola firrar :D:D Oh :( Okej men då äre väl bara för mig och vänta på att den ska komma ut :( Men tack ändå :)

2007-08-21 @ 23:58:33
URL: http://irbita.blogg.se
Postat av: josefin

åh fyyyyfan.. ja som ær livrædd før stora fiskar! den dær va inte att leka me du!

2007-08-22 @ 19:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback