Mitt nya yrke?

123292-341

Började prata med en kvinna på jobbet idag bland hyllorna, tyckte hon verkade lite skum för hon frågade nämligen en massa om mig, mitt liv och hur jag lever. Sen frågade hon mig om jag vill börja jobba som mobilförsäljare. Hon lockade med höga löner och massa resor runt om i landet. Haha, jag sa att jag skulle tänka på saken till henne. Men njaaa har nog tänkt klart, att stå utanför konsum och tvinga på massa folk mobiltelefoner är nog inte riktigt min grej. Jag hade nog varit den sämsta försäljaren någonsin. Jag menar om jag hade lyckats få till det med en kund (alltså få sålt en mobil) så hade jag bara fått dåligt samvete för att jag lyckats "lura" männsikan på något som den kanske inte ens behöver. Jag vet jag är lite fjantig, men sånt där gillar jag tyvärr inte. Undrar faktsikt varför hon frågade mig egentligen?? Jag stod ju som sagt och jobbade för fullt bland hyllorna, hon såg ju att jag redan hade ett jobb. Hon kanske tyckte synd om lilla mig helt enkelt? ;D

Sen hade jag nog inte ens velat vara "en av dom". Och jag är nog inte ensam om att tycka dessa försäljare är jobbiga. Stötte själv på en en karl senast igår som vill pressa mig på pengar. Jag sa att jag använde Telia (deras konkurrerande mobilabonnemang) för det gör jag nämligen också. Då började han förklara att den var sååå mkt dyrare. Jag sa " Men jag har råd" , sen rullade jag upp för rulltrappan.


Kommentarer
Postat av: frida

hello!! skulle va svinkul å följa med i helgen!!:) äre´lördag som gäller?? ska försöka typ byta till mig kvällspasset isf på sön:) vi höööörs av da!! puss å kram

2007-02-15 @ 08:54:54
Postat av: caroline

Frida: Jo, klart du måste hänga med på en veva :) Men vi tänkte mer på fredagen och söndagen :D! Vi få höras. puss & kram

Postat av: malin

haha, det där var fan bäst, "men jag har råd" så ska ja göra nästa gång nån ska tvinga på mig o byta abbonemang :P

2007-02-15 @ 18:37:47
URL: http://mallezzz.blogg.se
Postat av: Anonym

Så du var alltså på Ica o handlade?
svikare...

2007-02-16 @ 23:37:34
Postat av: caroline

haha...närmare dit för mig :P + att jag inte ville sätta min fot på dårhuset under min ledig frihet...! ;D

2007-02-17 @ 13:53:05
URL: http://celandine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback