Party och folköl!

123292-298
Lite seg på uppdatering här. Har jobbat som en dåre sista dagarna.
 VM är ju igång så det är full rulle här i byn nu.

Party:
I torsdags vart det lite partaj iaf.
Niklas stannade hemma och umgicks med sin kära familj som är på besök här i Åre nu under helgen. Fast jag har ju blivit en duktig flicka nu, så jag tog bara 2 och 1/2 3.5:a på förfesten. Haha, och det räckte gott och väl. Kände mig nästan som på den gamla goda tiden under min fjortisperidod. 5.2:orna har jag lagt på hyllan ett tag framöver. Förfesten ägde rum uppe i skidbacken. Tur att jag lämnade klackarna hemma den kvällen, för vi (jag, josefin och fia) var så gott som tvugna att krypa upp för backen eftersom den var så jävla brant. Här pratar vi inte om plana Luossa-backen i kiruna inte. Haha, det var många flås och stön innan vi äntligen slog upp dörren till stugan där förfesten höll hus. Vi planerade att åka på systempåsarna ner till krogen sen,
men vi tog en taxi istället.

På krogen, tottebo, var festen igång. Mötte upp fridorna där också. Niklas tävlingakamrater var på G som fan där i baren och beställde in x antal helrör och backar med red bull + massa öl. Vi blev inbjudna till deras bord och spriten flödade. Tillslut stod jag där med 3 öl i handen. Men 2 av dom delade jag ut till dom som behövde dom bättre. Ooh, jag måste bara säga att jag är imponerad av mig själv som kan dricka med måtta nuförtiden. MVG till mig. Hade mkt trevligt den kvällen. Efter krogen tog jag och Frida och köpte varsin kebabmacka som vi sedan åt i min trappuppgång. Vi ville helst inte gå in i lägenheten och leva om eftersom Niklas familj är på besök här i helgen. Trots en full lya så frågade jag frida om hon ändå ville sova över hos oss eftersom jag inte ville att hon skulle gå hem ensam mitt i natten. Sagt och gjort. Frida delade säng med mej och niklas i min 120 säng. Haha, vaknade upp på morgonen av att jag låg med mina nakna röv i vädret i Fridas ansikte, själv låg hon som en litet spädbarn i fotändan.

Ikväll blir det att gå och kolla på när niklas ska tävla och sen blir det fest på Wersens. Jag och Frida fick inbjudningsbiljetter av Niklas tävlingskamter så vi kommer gratis in. Så den måste vi ju utnyttja :)

Niklas mor fick sej en trevlig syn när hon skulle
gå på sin morgonpromenad dagen efter,
 halva trappen var nergräddad med vitlökssås och köttstrimlor, hela huset osade lök.

 

Kommentarer
Postat av: josefin

haha, de där var ju en tripp att minnas.. att de kan vara så jobbigt att gå i lite uppförsbacke.. menmen.. ja ringer dig efter jobbet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback