Volympermanet - tips!

123292-911

♥ Använd volympermanent eller skumpermanent. För bästa resultat bör du använda stora spolar.

♥ Ditt hår kommer att behöva extra fukt efter att du har permanentat det. Du bör regelbundet behandla ditt hår med inpackning.

♥ Det är storleken på spolarna som påverkar om du vill ha ett lockigare hår och inte hur hårt du rullar håret. Antalet spolar du ska använda beror på vilken sorts frisyr du vill ha.

♥ Det är antalet spolar som bestämmer hur lockigt ditt hår blir. Det normala brukar vara ca 50-60 spolar.

♥ Man bör vara försiktig och inte permanenta om man nyss har färgat eller gjort slingor, eller om håret är i dålig form.

Volympermanenta håret kan man göra hos en frisör eller som jag hemma i köket. Bara man har någon som är kunnig på detta plan så är det bara att köra. Kalaset gick på 70spänn, inget som sved i plånkan direkt.


+ en grej: Gör inte samma misstag som jag gjorde en gång när jag var ung (dum). Hade nyss färgat håret (på den tiden färga jag håret varje vecka) och tvingade mamma att permanenta håret trots att mitt hår var i det dåligaste laget. Resultat: Permanent vätskan kapade av halva mitt hår så jag fick springa till skolan dagen efter i en mossliknande pottfrilla.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hojj vad hemskt och bli av med halva burret sådär! :/ Blev aningen avskräckt när jag läste det där måste jag erkänna men det var snyggt nu när du volumpentade i alla fall. Tummen upp för det! Antar att du kanske lärt dig av ditt misstag
: P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback