"Körven ska alltid va glá"


Låg nyss och tänkte på när jag senaste var på bio. Det var ju 3 år sedan!! Hösten 2004, en dålig rulle dessutom. Den 2:a november har filmen Solstorm biopremiär. Så då ska vi faktiskt köpa oss en biobiljett och gå och kolla. Den är ju inspelad i min hemstad Kiruna. Så detta kan blir rätt intressant.

Apropå! Kom att tänka på när Sandra (min vän) skulle laga korv till Izabella Scorupco, (som säkerligen behövde en timeout under inspelningen). De har tydligen regler på hur korvarna ska serveras till kunderna. Korvarna ska inte vara böjda, utan raka som linjalen själv. Korven Sandra gjorde till Skorupco blev tyvärr böjd, men hon kom undan rätt smart där med att servera korven med ett leende på läpparna och klichéfrasen: "Körven ska alltid va glá!"

Kommentarer
Postat av: malin

hehe ellerhuur :D men gör den du med ;P

Postat av: Anonym

woooohoo Kiruna!!

2007-10-25 @ 20:48:08
URL: http://ssan.blogg.se
Postat av: fiorella

det var det bästa svaret.. variera! det är det rätta, det ska jag göra.

2007-10-25 @ 21:13:41
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Mor

Vi ska oxå kolla på den,kul när den är inspelad här.
Kram mor

2007-10-25 @ 23:27:09
Postat av: Maddizzz

tackar! :) jadu.. 4000:- kanske..

2007-10-26 @ 00:20:33
URL: http://maddizzz.blogg.se
Postat av: sandra

Körven ska va böjd uppåt! en glaaaad korv med andra ord =) en ledsen körv hänger neråt..å då rinner ketchupen å senapen av..förmodligen på den ätandes kläder, vilket inte är trevligt...=)

2007-11-02 @ 08:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback