Olaglig sopsortering

Fredagsaktivitet: sopsortering

Är hos farmor ikväll igen. Vi var nyss och förde sopor till soprummet.

Jag slänger ner hårdplast i hårdplatstunnan, en kapsyl råkar följa med:
Farmor: men den där då? (pekar på jaffakapsylen)
Jag: kom nu farmor, det luktar inge gott här
Farmor lutar sig över tunnan och börjar gräva efter jaffakapsylen
Jag: farmor den kan ligga där, kom nu!
Farmor: jaja, ingen såg att det var vi

Farmor: ska vi ta en liten promenad innan vi går in?
Jag: men du kanske börjar frysa, du har ju bara linne?
Farmor: Tok!

Vi går en liten promenad...

Nu håller farmor på att duka fram kaffe, bullar och choklad...dags att dra!

Kommentarer
Postat av: Ss

söt farmor! :)

2008-08-02 @ 16:44:20
Postat av: caroline

Ss: tok som i toksöt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback