Beväpnade poliser utanför vårat hus...

Det har varit en händelserik förmiddag för mig och karln. Det började med att vi knallade ut från vårat hus. Som just nu är avspärrat. Vi svänger förbi banken som ligger granne här vi bor och jag ser en polisbil "Kolla, en polis i Åre, sånt ser man inte ofta här" Vi fortsätter knalla mot dom medans karln kollar in i en gränd på sidan av banken och ser 4-5st beväpnade poliser som står och trycker. Vi tänker inte mer på det och fortsätter knalla. Jag misstänker att en filminspelning är på gång eller något i den stilen eftersom jag ser en karl filma mot oss. När vi kommer ner till tågstationen hör vi en karl berätta till någon att det har skett ett rån just. Då fattade vi helt plötsligt att det var på riktigt och att vi har knallat förbi som två knölar mitt under ett beväpnat rån. Sjukt! Vi blev dessutom stoppade av polisen i våran trappuppgång nyss, dom ställde massa frågor till oss och tog våra namn. Dom söker väl vittnen till händelsen. Läs mer om rånet här.

Kommentarer
Postat av: Mor

Gud vad läskigt att sånt händer i lilla Åre.Att ni våga gå där man vet aldrig vad som hade kunnat hända.

Kr

2008-10-06 @ 18:23:57
Postat av: caroline

Mor: Jag veeet, sjukt att sånt händer här, men där man minst anar så...! Kram

Postat av: Moster I

Men gu va läskigt, kram

2008-10-07 @ 10:34:35
Postat av: Svärmor

Helt otroligt,ni som flyttat fr Stockholm till lugnet i Åre

2008-10-07 @ 10:36:37
Postat av: caroline

Moster I och svärmor: ja, man slutar aldrig fövånas..hih! Lite obehagligt måste man ju erkänna att det är.

2008-10-07 @ 13:32:59
URL: http://celandine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback