Storstadsmor...

Febern min börjar släppa nu, så skönt! Har tagit fram minikusinens kläder färdigt till imån och nappflaskan står redo på diskbänken. Är barnvakt till henne. Hon blev nämligen storasyter idag, lilla-lillebror ligger på BB. Söten. Iaf, ikväll har jag alltså suttit och studerat kartan så jag inte ska gå vilse när jag ska föra minikusinen till dagiset imån innan jag börjar jobba. Mitt lokalsinne är inte bäst utan sämst, men det här ska nog gå vägen. Ett litet roligt äventyr kan man säga. Det blir alltså att kliva upp i ottan imån, så nu måste jag verkligen hoppa i säng. Man vill ju helst slippa kuta med barnvagnen till tunnelbanan.

Det är väl imån jag allstå kommer få ett litet smakprov på hur det kan vara att vara småbarnsmor i en storstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback