Julafton 2009

Min julafton började på jobbet. Rätt mkt folk trots denna stora dag. Man märkte vilka som skulle fira och inte, vilka som hade stressat för mkt och glömt hälften och vilka som inte firade alls och köpte en fryspizza. Julafton är verkligen en dag man blir stämplad i pannan. En dag man vet hur många man har eller hur många man saknar. En kul och trevligt dag för många, men en hemsk och förjävlig dag för lika många andra. Jag önskade iaf god jul till alla mina kunder som jag tog emot i kassan. Sen om dom sket i det skiter jag i, men jag såg några som verkligen blev glada och det gjorde så mkt.

 

Karlns familj bjöd på god julmat

 

Efter maten öppnade vi julklappar. Innan öppning var vi ju såklart tvungna att knäcka rimmet, kuljul! Efter mat och julklappsöppning drog vi vidare till min familj där alla väntade på oss. Där var det dags för ännu en julklappsöppning. Kuljul!

 

Ooooost, jag gillar ost!

 

När maten hade börjat jäsa i magen, när klapparna var upprivna och när julgroggarna var nerhalsade var det dags för spelet "Med andra ord". Jag och karln var på samma lag:

Karln ska förklara ordet "kärlek" för mig med andra ord:

Karln (kommer nära mig och sätter handen på min axel): Något mellan oss!

Jag: ?

Karln (kommer ännu närmare): Vad finns mellan oss? Något mellan oss!!

Jag: ?

Karln (börjar bokstavera): Kajsa, äpple, Robert...något mellan oss!!

Alla fattar utom jag

Jag: Kalle? Karl?

Alla skrattar. Tiden ute!

Karln: Men KÄRLEK!

Jag: Ahaaaaaaaaaaaa!


Kommentarer
Postat av: Maja

Jobbar du också på matbutik alltså? Var?=)

Postat av: maria

Där var du seg.... =)

Ta med kameran och fota mor dins hus NU VIL JAG SE =)



Gott nytt år från hela min familj.



kram

Postat av: anna

haha kul att du inte kom på kärlek, men man blir ju så himla låst. lät som ni hade dte mysigt iaf :)



god fortsättning på dig med!

2009-12-30 @ 14:41:11
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad är det för söt vovve under bordet? Camillas? :)

Sat!

2009-12-30 @ 17:41:54
Postat av: carro

Wihoo, jag längtar med :)

Gott nytt år på dej tjejen!

2009-12-30 @ 18:15:37
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha men det är ju alltid svårt att tänka när man spelar "med andra ord". Det är skitsvårt haha.

2009-12-30 @ 19:46:08
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: caroline

Sanna: hah, naa..sat! :) såg inte förrän nu vem som tagit en femma under bortet :D Jepp, cammilas!

2009-12-31 @ 01:06:30
URL: http://celandine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback