De händer grejer nu...

Det var jag, karln och hans föräldrar som åkte ner till Åre i helgen. Tömma min och karlns lya var det vi åkte dit för. Det är dags för oss att ta oss upp till norr igen, tillbaka till Kiruna. 2005 var året vi flyttade till Åre och där har vi bott varje vinter (förutom sep-07 till okt-08 då vi bodde i Sthlm). Mkt fläng, häng och flyttande hit och dit. Vi alla som varit inblandade i detta tycker nog att det var dags för mig och karln att sätta oss stadigt på pinnen en gång för alla. Fast jag ångrar inget. Nu har jag fått uppleva hur det är att både vara bybo och storstadsbo. Helt olika fast ändå lika, Åre är ju ändå lillSthlm.

 

"Vi alla som varit inblandadade i detta", vad jag menar med det är att varje flytt vi gjort har vi fått så mkt hjälp av våra familjer. Niklas familj har både dragit ner hela lasset till Åre och nu hela lasset upp. Tomas kom hela vägen från Kiruna till Sthlm för att köra flyttlasset vi hade i Sthlm till Åre. Min mor tog ansvaret över min lya jag hade här i Kiruna medans jag bodde i Åre. Ja, fyfan, hur ska man kunna tacka nog?

 

Nu blir jag och karln Kirunabor igen och jag kan säga att det känns riktigt jävla bra. Minns när jag drog ner till Åre: "Jag ska aldrig flytta tillbaka till Kiruna igen" Hah! Jag säger bara det. Säg aldrig aldrig! Flytta, känn av, upplev. Sen kan man säga aldrig om man vill. Nu 4år senare kan jag faktiskt erkänna att jag är stolt över att bli Kirunabo igen. Dock så måste jag tillägga att vi fortfarande har kvar våran lya i Åre, vi tömde bara innehållet. Så än kan vi väl inte riktigt säga att vi klippt av navelsträngen. Aja, om 3 dagar får vi nycklarna till våran nya lya iaf. JAAA!

 

7

Mitt i flytten

 

Sjukt vad man samlar på sig grejer. Bl.a över 20 banankartonger + 1000 grejer till. Men vi var snabba, på 4h var lyan tom. Rekordflytt!!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh kul med flytt men mkt jobb :)

Postat av: Malin

hehe... okej då slår du Göteborg med hästlängder när det gäller snööööö!!!=)

2009-09-29 @ 01:24:13
URL: http://mjomalinjohansson.blogg.se/
Postat av: anna

ja shi tvad mkt grejer man har! men nu vet ni ju hur det är att bo på andra ställen så då kanske ni uppskattar Kiruna mer :)

2009-09-29 @ 08:36:07
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Alex

ojojoj.. ar det inte kallt att bo sa hogt upp i landet? :P

2009-09-29 @ 09:36:25
URL: http://alexitas.se
Postat av: Mindy

Stort grattis till sambo livet.Ha en skön tisdag..kram

2009-09-29 @ 09:55:25
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Moster I

Grattis va kul, har ni stor lägenhet?

2009-09-29 @ 15:17:17
Postat av: Moster I

Vart i stan har ni fått lägenheten?

2009-09-29 @ 15:19:28
Postat av: Mor

Ja ni ser med åren samlar man en del saker.Men ni ska få lite till.

2009-09-29 @ 22:38:18
Postat av: caroline

Moster I: Tack :D Vi har fått en lya mitt inne i stan, riktigt fin :D

2009-09-30 @ 13:13:49
URL: http://celandine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback