Muschfest 2010

Förra helgen - lördag = Muschfest. En fest med ca 200 karlar i musch kan aldrig gå fel, eller? Hah, fyfan vilka jönsar alltså. SKÄGG! Så här såg det ut i början på kvällen (kolla klippet):

 

Festen höll till i Tuollaborgen. Jag var rätt så risig under dagen (sov ju på ett trägolv max 3h natten innan), så det gick som inte så lätt att komma igång. Vi drog dit vid 8 med knappt nåt innan för västen, men så fort vi kom in i lokalen gick det som lite lättare. Skönt tryck!!

 

De va även några band som spelade under kvällen: NÄÄÄK, Skaburbian och Beer Bear Band. Skägg till dom, riktigt bra på scenen. 

Fan vad vi dansade, såklart. Fest utan dans, vem har en sån? Helt plötsligt var vi uppe på scenen och krälade. De va ett helvete att komma upp. Någon jöns tyckte det var häftigt att slå sönder "stegen" nämligen, men inte var det bara den, toan var blodig och en dörr såg lika trasig ut som om någon hade kört en stock genom den. Karlfest, ja ni fattar. Tillbaka till scenen, där uppe höll vi på då. Att dansa alltså. Sen fick jag nån idé om att jag skulle låna micken. Jag typ sög i mig den och tjöt genom hela lokalen. Ja, ni vill inte veta resten, jag vill heller inte skriva. Men ja bju, jag bju på det till er som var där!

 

Det var riktigt kul kväll iaf, helt sorgsen att även den festen är över. Hade ångest som fan på söndagen, mest för att jag hade haft så jäkla kul hela helgen och att allt bara var över. Ibland kan jag nästan känna att det inte är värt att ha så kul och sen ha så trist helt plötsligt. Hah, svårt att förklara, men. Ja, men det var ju en till grej jag hade ångest över på söndagen...

 

Tappde ju min väska på festen. Fyfan, alltså. Tappar aldrig!! Har aldrig tappat min väska någonsin när jag varit ut (man ska aldrig säga...bla), men nu gjorde jag det. Så knäppt, inte likt mig. Jag hade ju fan allt där i! Tror ni jag mådde bra på söndagsmorgonen? Jag, syster och Mange drog iaf tillbaka till borgen på morgonkvisten. Letade i varje vrå och hörn, men ingen väska. Det jag mest skådade var gris, kladd, matrester, blod och sviniga toaletter. Åkte hem utan väska för att sedan ringa polisen och göra en förlustanmälan, med tårar i ögonen.

 

Meeeen, vad är det jag får då kl 16 på söndag?? Jo, ett mail på facebook där det står att en tagit hand om min väska och tagit den hem till sig eftersom han ej fick tag i mig inne på festen. Hur snäll och omtänksam får man vara och hur TUR får jag ha då? Väskan kom verkligen i rätta händer. Tack som fan till dig Jonatan!

 

Fick ju ringa polisen igen då och ta tillbaka förlustanmälan. Fick prata med en väldigt rar kvinna: "Ja, nog finns det allt vänliga själar där ute även fast man inte kan tro det". För att hon skulle veta att det verkligen var jag som var ägare till väskan så fick jag på nytt berätta vad jag hade haft i väskan. Kvinnan skrattade högt i luren när jag räknade upp allt (?). Hmm, vadårå?? Jag får väl ha vad jag vill i min väska. Aja, slutet gott allting gott ♥

Trackback