När en dröm går i uppfyllelse

En av höjdpunkterna 2010 var då jag fick uppleva detta! Då jag och min syster drog till Thailand förra året så bestämde vi att vi bara måste dra till Koh chang eftersom jag hade kollat upp att man kunde bada med delfiner där. Något som varit en dröm för mig sen jag var liten. (Jag grät typ när jag såg delfinerna hoppa framför Titanic i en scen i filmen, så ja! Jag har alltid varit helt frälst i dessa underbart fina!)

 

I alla fall en dag var det då dags! Jag och Lizette hade bokat och vi drog upp i ottan eftersom chauffören skulle komma kl 7. Vi hade partajat hela natten innan så vi var väl inte riktigt med på noterna då vi knallade ner till bilen. Karln som körde frågade varför vi såg så skeva ut när vi låg förlamade bak i bilen, så han vevade ner rutan (stank väl satan). På färjan däckade vi även rakt upp och ner och höll på att missa att gå av om det inte vore för några thailändare som röck och slet i oss då vi helt plötligt vaknade upp ensamma på färjan.

 

Väl på plats fick vi först se en delfinshow (då vart vi pigg helt plötsligt), vi, många fler och massor av munkbarn. Efter det var det då dags att dra bort dit vi skulle få simma och leka. Jäklar vad nervösa vi blev och Lizette som aldrig sett en delfin i verkligheten fick panik och blev förbannad och ville dra hem, hah! Jag själv var i en annan värld och glodde stelt i ett hörn så tillslut fick en av delfintränarna sätta på mig västen eftersom jag själv inte var vid medvetandet ungefär.

 

Sen var det dags att dra ut i vattnet och simma till flotten. Paniken sped sig när jag doppade tossarna. Har nog aldrig simmat så fort med en flytväst förut. Det var ju fan 6 delfiner som cirklade förbi ju. Trodde jag skulle bli mos på vägen. I alla fall så gick det bra när vi väl klev upp på flotten, jag och Lizette fick pussa, leka, simma, klappa, ja allt med delfinerna i nästan en och en halv timme. Känslan av att hålla i en delfinfena och sväva fram i vattnet kommer jag aldrig någonsin glömma! Den känslan är alldeles för mäktig för att beskriva! Trots publiken vi hade som apploderande och fotade oss så kunde vi ändå koppla bort allt och bara njuta av upplevelsen! Jag blir helt till mig bara jag tänker på det. Hah! Jäklar vilken PULS!


Ca 350 spänn kostade allt och då reste vi i 2h med färga och bil, kollade delfinshow, lekte helt själva med delfiner i ca 1 och 1/2 timme, mat på stranden, privat chaufför och privat fotograf. Helt otroligt!


Kommentarer
Postat av: anna

åh gud vad härligt!

Postat av: Anna

Urs vad kul! :D

2011-02-02 @ 09:20:18
URL: http://zparriz.se
Postat av: Julia

Åhhhhhhhhhhhhh vad skoj :D :D

2011-02-02 @ 10:33:49
URL: http://juliaexanimo.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhhh.. det missade jag totalt när vi var där... buhuu

2011-02-02 @ 11:50:52
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: tess

åh kul vad härligt det låter!! det där är nånting som jag oxå velat göra typ hela mitt liv... måste nog åka dit när vi åker till thailand i vinter! =)

2011-02-02 @ 13:20:40
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: anna

åh så cooolt ;D jag vill också!

2011-02-02 @ 19:52:57
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback