Baksidan av Bali





Några bilder till från Bali. Vi har fotat som dårar allihopa, sjukt mycket bilder så orkar knappt gå igenom alla ens, hah! Här plockade jag ut några iaf! Jag gillar Bali som fan och det är trist att viåkt där i från,men Thailand är minst lika bra! SÅDESÅ! Vi har nu varit på Kom Samui i några dagar och under fullmoon drog vi över till Koh Phangan och firade över natten, mer om det snart!


Bali är rätt likt Thai på många sätt. Dock så tycker jag att drogerna visas mer öppet på Bali. Folk trycker nästan droger i handen på när man går på gatan, sjukt! Att det är extremt fattigt har vi också märkt. Kommer aldrig glömma mamman som satt med sitt spädbarn på gatan varje natt och tiggde, om spädbarnet levde eller ej vette fan för den låg helt raklång på backen med öppen mun bland tusentals turister som gick förbi. Det sprang även småbarn på gatorna varje kväll och försökte sälja armband. En dag kom en 3åring springandes mot mig på en trafikerad gata och rev i mig, jag gav henne min nyköpta cola och jag har nog aldrig sett en lyckligare unge.


Rätt kul att sitta vid stranden och prata med folket som bor på Bali, blev många solnedgångar på stranden. Längs hela stranden sitter det varje dag balikarlar med sina surfbrädor och jag var ju så klart tvungen att fråga om dom inte får många turitbrudar när dom sitter där varje dag och hänger och ser coola ut. I början lät det typ så här "det är ju våra kunder..bla bla..ser inte tjejerna som nåt annat..bla" Jooojo, men sen gav dom sig allt, hah! Dock så vill typ alla ha blek hy (som i Thailand också). Den anses som finare att vara vitare och enligt balikarlkarna är det svårt att få en indonesbrud om det inte är bleka. 
 

Vad mer har hänt då, jag vart ska man börja!


Kommentarer
Postat av: Therése

Fyyyfan vad avis jag är! härliga bilder! :) Hoppas ni har det bra bortsett från det hemska som hände på fullmoonpartyt :/ Är det inte dags att komma hem snart? vi saknar dig på ferrka ;D haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback