Khao lak

Efter 10 dagar i Karon beach så tog vi lokalbussen till Khao lak. Bussresan tog bara nån timme och billigt som fan var det. En bloggläsare tipsade mig om White Sand Beach (sista bilden). Vi drog dit över en dag, svinfint. Khao lak är väldigt lugnt ställe om man t.ex jämför med Phuket. Mest barnfamiljer och lugna pucken på kvällskvisten. Rätt skönt faktsikt att slippa massa liv för en stund. 4 nätter stannade vi här.

The beach

Vi tog ju oss en båttur till The beach som jag så gärna ville. Tyvärr så åkte vi en stor båtfan så den gjorde bara en lite rutt runt där. Jag som ville gå i land. Aja, hellre se nåt än bara på rulle.

Mer Thai

Vi med ett glatt gäng från Australien

MmmMmmm...

MmmMm..igen.

Chang chang...alltid chang.

Phi phi

Här snorklade jag för första gången i mitt liv

Helgen i Kiruna

Det har blivit lite väl mkt Thai i min blogg den senaste tiden. Därför tycker jag att vi säger hej till Sverige för en stund. Här är lite partybilder från helgen som var. Lyckad förfest, fest och efterfest. Kul att träffa alla igen! Saknat er!

Phuket

Karon

Karon - solnedgång

Kata

Utsikt över Karon och Kata

Nai harn

Vi bodde 10 nätter i Karon på Sugar Palm. Under dessa dagar passade vi även på att besöka Patong, Kata, och Nai harn. Nai harn var helt klart finast enligt mig.

Jag hjärta Bangkok

3 nätter sammanlagt i Bangkok: Bangkok city inn ♥ Svettiga, trånga nattmarknader ♥ MBK ♥ Central World Plaza ♥ Hard Rock Cafe ♥ Big C ♥ Platinum Fashion Mall ♥ Goood mat ♥ Galen trafik ♥ Granne med Venus ♥ Tröga tuk-tuk chaufförer ♥ Billig chang

Hard Rock Cafe - Bangkok

Vi besökte Hard Rock Cafe två gånger när vi var i Bangkok. Mkt trevligt ställe och bra livemusik. Goood mat för den delen också. Första gången vi var där var det en äldre karl från Hawaii som blottade sin plånka totalt med att köpa drinkar till alla oss på undervåningen. Ett ögonblick senare såg vi honom ligga i en gränd där han hade kärleksbråk med två Thaibrudar. Alkoholen hade väl satt sitt spår. Vi var iaf friska och krya dagen efter trots alla Mojitos.

Tack för denna gång!

I förrgår kväll kom jag hem till Sverige. Kännes både kul och förjävligt, men Thailand finns kvar och jag kommer komma tillbaka...många gånger om.

Bangkok - 2 nätter
Phuket, Karon beach - 10 nätter
Khao lak - 4 nätter
Ao Nang, Krabi - 6 nätter
Bangkok - en natt till

= 24 hela dagar i Thailand = Över
Bilder kommer!

Khao lak

Just nu befinner vi oss i Khao lak. Kom igar. Varit riktigt fint vader idag, legat pa stranden och badat i minivagor. Sen tog vi en tripp langs standen. Man ser verkligen hur mkt som blivit forstort har. Kollade in trad vid stranden dar det var massa kort pa folk som mist sina liv. Fyfan, fick kalla rysningar nar jag kom till ett trad dar det var inplastade kort pa barn. Lag massor av snackor och ljus bredvid. Hoja! Stranderna ar kanske inte dom basta har, men sa fraligt ar det ej som jag trott. Sandra motte dock en simmande krabba igar som naffsade pa hennes arm. Ah, lite sjogras har man ju inte dott av. Nu ska jag upp till rummet och kolla var kvinnorna pysslar med, ar hungrig!

Båtturen

Nai harn, sååå fint där ♥

Idag åkte vi på en båttur till Maya bay och Phi Phi. Måste säga att jag blev rätt besviken. Vi trodde vi skulle få åka in och stanna på The beach en stund, men vi gjorde bara en snabb rutt förbi. Kul, nä. Aja, får göra ett nytt försök här snart igen. Vill ju vandra på stranden där och se allt på riktigt. Inte bara titt in och titt ut. Ååh. Aja, fick iaf ligga uppe på taket på en stor båt och steka i 2 och en timme, alltid nåt. Sen så fick jag snorkla för första gången också. Ikväll är det sista natten vi bor på Karon beach. Imån drar vi vidare till Khao lak och stannar 4 dagar. Vet att stränderna ej är så fina där, men jag vill ändå dit och se allt.

I förrgår blev det en sväng till Patong igen, oplanerat. Hamnade på en svensk krog "Grabbarna grus" och stannade där hela kvällen. Tyckte det kändes lite nötigt först, men vafan. Första kvällen jag blev överförfriskad iaf. Fast inte över styr som tur är. Sen träffade vi ett glatt gäng australienare på Mc donalds innan vi tog en taxi hem. Nu ska jag dricka upp min chang, sen ska vi dra på ett ställe där dom har svingod mat.

1 april - Min födelsedag!

Några bilder från min födelsedag som vi firade i Patong. Först gick vi och åt Enchiladas på ett ställe som låg uppe på en teras. Mysigt! Några Mojiton slank även ner, göttgött! Efter det drog vi vidare till en rockklubb och tillsist blev det biljard. Blev en rikttigt lyckad födelsedag.

Börjar känna panik över att vi snart ska hem. Eller snart och snart vettefan, 2 veckor kvar ju, Tiden går alldeles för fort här.

Smörja smörja!

Pa balkongen i varat hotel pa Karon beach

Vi håller just nu på att smörja in oss med solskyddskräm och ska strax dra oss ner till stranden. Ser lite molningt ut, hoppas det spricker upp. Är lite skakis efter drinkarna igår, fast det är det värt. Lite biljard blev det ocksa, fast jag är sååå dålig. Karln i baren satt bara och skrattade. Fan vad mkt changöl jag dricker per dag, men det hör ju till. En kall öl på balkongen efter en stekhet dag är det som gäller helt enkelt.

Hett hett hett!

Jag, Maddis och Sandra pavag till Nai Harn. Taxikillen slappte av oss pa en
klippa dar det var jattefin utsikt! Vaaarmt som F-A-N!

Nai Harn

Igar satt vi och drack ol i solnedgangen. Finfint!

Nai Harn hette stranden som vi akte till idag. Tar typ 20min dit fran Karon. Fan vilken fin strand det var dar. Blev helt forkrossad av gladje. Vagar fick vi simma i ocksa. Legat och solat och stekt hela dagen tills en liten skur kom in vid 4. Ikvall blir det nog lite Plump pa balkongen, nagra pilsner (som vanligt) och sen ga ut och ata nagot gott. Kanske blir det lite shopping ocksa i standen. Pruta pruta! Nu maste jag dra och duscha av mig alla sand pa kroppen. Skriver mer senare!

Snabb uppdatering fran thai!

Tjeena! kl ar efter 10 har pa morgonen och vi har just atit frukost har pa varat hotell. Igar drog vi till varan grannstrand Kata och var dar hela dagen. Maste saga att jag faktsikt tycker att stranden har i Karon ar mkt battre. Det var sa langgrunt i Kata + att det var massa kvistar och grejs pa stranden. Sen lag man sa pressad eftersom stranden ar sa liten. Ne, nu ska jag sluta vara bitter och bortskamd. Hih! Sa hemskt ar det inte. Idag blir det en tripp till en annan strand, kommer ej pa namnet nu men. Sandra sa att det skulle vara valdig fint dar iaf! Vadret ser lovande ut ocksa!

Har inte kunnat blogga sa mkt eftersom datorerna alltid ar upptagna, man far krupp ju. Ska forsoka fanga en dator lite senare idag och forsoka lagga upp lite bilder i samma veva.

Idag fyller jag 24!!!

Jag och Sandra idag pa stranden

Dagarna som gatt: Forst korde vi en helg i Bangkok med massor av shopping och ett besok pa Hard rock cafe. Gillar Bangkok. Livad som fan. Mkt folk! Bodde pa ett hotell mitt i city. Var bara Thailandare som bodde dar. Hotellet lag dock mittemot ett stalle som heter Venus. Dar var det trafik in kan man saga. Nar dom oppnade dorren dit sa sag man en skymt att brudar som satt pa rad bakom ett glasfonster och vantade pa att pekas ut av karlarna. Hemskt att se.

I mandags tog vi flyget till Phuket dar vi sedan hoppade in i en minibuss som tog oss till Karon beach, dar vi befinner oss nu. Fint stalle, lugnare an Patong, men anda inte dott, perfekt. Vi har haft tur med vadret an sa lange iaf. Igar kom en skur forst vid 7 pa kvallen och idag vaknade vi upp med bla himmel. Javligt varmt ar det, men det ar ju sa det ska vara.

Nu ska jag ta och fixa till mig lite, for ikvall ska vi ta oss in till Patong och fira min fodelsedag. Ska bli kul som fan! Far se vad vi hittar pa! Foressetn, en karl i ett stand gav mig en sjal i forskottspresent igar! Helt snall!. Na, nu brinner jag upp. Solen stralar in bakom gallret, glider bort fran stolen snart. Vi hors igen! (hinner ej svara pa kommentarerna)