Koh Nang Yuan

Koh Nang Yuan - en ö utanför Koh Tao som vi drog till över dagen. Egentligen består ön av tre mindre öar som binds ihop med en lång sandsträcka. Nang Yuan är en väldigt populär destination att besöka tydligen. Jo tack, det märktes!! Snäppet värre än The beach - Maya bay för fasen. Tjockt med folk och packat med solstolar. Ön var ju riktigt mysig, men mysigare hade det ju varit om man hade fått vara ensam på ön med sin käraste. ♥

Strålar och napp!

Helgen satt riktigt fint! Solen bjöd på extremt starka strålar och öringen nappade på kroken. Imån åker vi tillbaka dit och firar Valborg. Gött! ♥

Koh Taooo, igen!

Vi drog upp med moppen en kväll, 300m över havet. Hah, det var precis så vi kom upp. Moppen välte bakåt för att det var så brant så jag var tvungen att hoppa av i farten där mot slutet, men nog var det allt värt!

Barnarbete - Choklad för 10bath

Mysig kompis på toan

Lilla minisen! Den ville verkligen hänga med oss på moppen ♥

Lite natthäng! Riktigt kul kväll!

Här var en liten blandning från Koh Tao igen, bilderna får tala! Nu måste jag skynda mig för strax drar vi till fjälls. Hoppas helgen bjuder på massa sol!

Rosa

Lite nytt från Hemtex - rosa detaljer till toan ♥

Smärta!

Ligger i soffan och försöker mata in massa anteckningar i min hjärna! Det är svårt att koncentrera sig när man har spänningshuvudvärk men hellre det än en låsning i ryggen som jag hade i början av veckan. Fyfan alltså, aldrig haft så ont i hela mitt liv. Vaknade på morgonen av att telefonen ringde, men kunde inte svara eftersom jag låg helt förlamad. Kom inte ens upp ur sängen själv utan karln fick hjälpa mig medan jag skrek som en stucken gris samtidigt. När jag väl var uppe kunde jag varken böja huvudet åt det ena eller det andra hållet eller ens vrida på mig en gnutta. Att stå rakt var den minst smärtsamma ställningen. Nu har jag fått hjälp iaf och ryggen är reparerad, underbart! Vill aldrig uppleva den smärtan igen. Nog om det!! I helg är jag äntligen ledig. Då blir det fjällen!

Lite mer från Koh Tao

Koh Tao alltså, en mysig liten mini ö där man kan stöta på bl.a. hajar och sköldpaddor. Karln stötte på stingrockor när han var ute och dök 18meter djupt. Jag behövde bara lämna strandkanten så kom den ena papegojfisken efter den andra samtidigt som en bläckfisk kom simmandes mot mig från ett annat håll. En förtrollande upplevelse även om jag var fylld av fruktan, hah! Förstår verkligen att denna ö är dykarnas paradis. På båten till ön stötte vi även på Pontus som vi hängde med hela vår vistelse på ön. Den karln hade många idéer i sitt bagage och drog med oss på det ena och det andra, hah! Roligare människa får man leta efter. Vi hade sjukt kul!

Energikick

Igår efter jobbet hade karln fixat ihop middag åt oss, gran panzerotti med oxfilé och hummer och till efterrätt blev det glass med varma björnbär och kaffeost! När karln är hemkommen från sin repvecka är allt i sin ordning på middagsbordet igen, hih! Älskar verkligen kaffeost! Ha det i kaffet, till efterrätt eller bara stoppa i sig snabbt när man är hungrig och håller på att falla av pinnen. God energikick! I morse drog vi ut på en snabbpromenix på 7km innan jag for hit till jobbet. Härlig start på en söndag kan jag meddela!

Lite mer från Koh Phangan

På den här fantastiska ön bodde vi i en vecka. Privat strand, jättemysig villa och nära till allt. Där vi bodde hade dem filmkvällar varje kväll, biljard och restaurangen var öppen till väldigt sent, så det var knappt så vi lämnade vårt "hem" vissa dagar. Sjukt vad jag saknar Thailand nu när jag tänker tillbaka! På hela vår resa hade vi endast EN regning dag och då regnade det exakt hela dagen. Men sen slapp vi regnet helt t.o.m den vanliga skuren som man ofta får räkna med när man åker till sådana här exotiska platser. NÖJD!

Ingen idé att duscha!

Ledig dag idag innan helgjobb, den firade jag med att soooova ut! Sedan blev det en långpromenix med min vän. Hah, tog väl ca en timme innan vi ens kom fram till vart vi skulle parkera bilen och börja knalla. Efter många cirkulationer så parkerade iaf han och jag vid Lombia där vi startade. Vi tajmade dock in rejält eftersom det började snöa precis när vi kom i mål.

Heh! Så himla svinigt, men så här såg jag ut efter hela 5min promenad (ej ansträngd sådan) på den lilla ön Koh Tao. Fräsch brud, tacka vet jag AC på rummet, hade ju dött med fläckt!

Suger

Vi fick varsin present från jobbet idag, heh!

Sååja, då gjorde jag klart min 10:de dag på jobbet i sträck, ledig imån sen kör jag hela helgen igen! När jag kom hem idag efter jobbet hade jag konstigt nog en jäkla energi så jag satte igång och grovstäda lyan! Energin har tydligen inte tagit slut än heller så nu tänkte jag ta och sortera lite bland alla thaibilder. Så om en snar framtid kommer de förhoppningsvis dyka upp lite fler här från resan.

Fånga mina drömmar

Min drömfångare ♥

Låt det blir en lång säsong!

Bilder från förra helgen i fjällen. Vi hade sjukt tur med vädret, molnen ville nämligen aldrig visa sig på himlen! Thaisolen är het, men jäklar den är stark på fjället. Så himla skönt! Jag hoppas verkligen inte att det blir för varmt nu så all snö smälet bort. Jag vill ha en lång skotersäsong så jag hinner med fler sådana här äventyr!

Det är över..

Ingen vila ingen ro! Kör 10 jobbdagar i sträck, ledig en dag och sen kör jag igen! Semestern är över kan man säga, hah! Underbart väder ute också, kan inte bli gladare! Nu måste jag pressa lite lunch, sen blir det jobbelijobb!

Påskhelgen

Lite bilder från påskhelgen. Vilken kontrast att gå från solstolen och stranden till fjällen och renhuden. Dock precis lika underbart! Älskar Kirunavåren och kommer aldrig kunna vara utan den! ♥ När karln slutar jobba drar vi bort till stugan igen över helgen, hoppas på finväder. Ska bli riktigt skönt och avkopplande! Trodde jag skulle trilla av pinnen igår efter mitt 07.30-21.00-pass. Tufft att vara tillbaka på jobbet efter en månads semester, tur att det är såååå roligt jobb jag har iaf! Trevlig helg! ♥

Knepen!

Dag 2 som 28åring. Känns...fiiint ju! Nu har vi äntligen fått tillbaka internet efter ca 2 månader. Känns... verkligen sköönt! Nu ska jag och karln gräva ner oss i soffan med choklad och jordgubbar framför filmen Blondie. Karln blir alltid lika nöjd över mina filmval. Konstigt nog går han alltid med på att se. Har ju mina knep, heh! ♥

Min dag idag!

För 28 hela år sedan föddes lilla jag! Idag är det min dag, hurraaa! Tänk va härligt att bli ett år äldre, mer livserfarenhet i bagaget och i alla fall enligt Thailändarna så ser jag tydligen ut som 17år fortfarande. Kan väl inte bli så mycket bättre? Finns många sätt att älska Thailand på, hah! I torsdags kom vi hem till Sverige efter en hel månad på resande fot. Efter Thailand hann vi även med en snabb sväng i Köpenhamn för att träffa hela karlns familj och fira honoms födelsedag. Ikväll ska vi fira min borta i stugan. Jag fick dra hem igår kväll därifrån eftersom jag var tvungen att jobba ett snabbt pass idag. Så just nu sitter jag ensam i lyan medan karln och min familj är i fjällen fortfarande och åker skoter och pimplar, fusk! Men blir väl förhoppningsvis hämtat om ett tag så vi kan dra tillbaka och äta tårta som lillasyster gjort! MmmMMmm!