Hong Islands Tour

När vi var i Ao nang så tog vi en heldagstur med båt en dag. Vi stannade till på flera öar och alla var verkligen paradisiska. Ååå ♥ Idag i Kiruna öser regnet och det är hela 4 grader varmt. Tror ni jag längtar tillbaka?

Kl 5

Har umgåtts med min käre vän Sanna ikväll. Trevligt som alltid! ♥

Borde verkligen gå och lägga mig nu. Klev upp halv 6 idag och det var krystat. Imån blir det kl 5 eftersom det är jag som öppnar. Mina ögon var helt blodiga i morse. Tjeennaa. Och så sitter jag här. Nä, nu nya The hills-avsnittet och sen...SOVA!

Skor..eller mjölk?

Förra fredagen så jobbade jag extra på Konsum. Dom ringde och frågade om jag kunde hoppa in, så det gjorde jag. Åå, det var så kul. Inte jobbat där på 3år nu och jag saknar det verkligen. Mitt första jobb ju, slår inget. Kanske låter skevt, för vem hade inte tyckt det hade varit roligare att jobba i en skobutik mitt inne i Stockholm. Jaja, jag erkänner skor är roligare att sälja än mjölk och bananer, men de är inte det som betyder mest för att trivas på ett jobb. De är arbetskamraterna och kunderna som gör de, enligt mig iaf. Kontakt, sammanhållning - solidaritet! De får mig att trivas. Resten vinner man på köpet. Därför blev jag så glad när jag satte mig i kassan i fredags och stammisarna som jag trodde hade glömt mig kom fram och undrade vart jag försvann. Dom fanns kvar, inget hade förändrats. Vilken lycka!

Hade egenligen bara tänk jobba lite under sommaren, men planerna blev ändrade över en natt så jag började redan jobba idag och försätter även efter sommaren. Känns bra ♥

Pålen

Pålsträsk: Skönt att komma bort en veva. Skönt med grönt också. På onsdag har dom ju tydligen lovat snö här i Kiruna, så det blir väl inte grönt här i stan på ett bra tag. I "Pålen" hann vi med ett och annat sköj. Grillning, bastu, kubb, "trodde du ja!", poker, plump, lite fiske och massa jäsning. Solen visade även sina strålar, så det blev extra gott med en kall på altanen. På fredagen satt jag och mor uppe till kl 5 på morgonkvisten på altanen och pratade om allt möjligt medans karlarna sov djupt i sina sängar. Mina tår blev blå, men trevligt hade vi.

Handen

Ser det inte ut som att det är en hand (inte min) på höger sidan om mig som visar fingret?
 Bara jag som är skev i ögonen kanske.

Kom hem från Pålen (Pålsträsk, som ligger utanför Älvsbyn) för någon timme sedan. Mor och co. åkte dit redan i onsdags och jag och karln tog tåget dit i fredags. Haft riktigt njutbart där borta. Grönt och skönt. Kommer bilder imån. Nu kommer Carro strax och hämtar mig, så nu hinner jag inte med detta nåmer.

Utforska

Jag och karln tog en cykeltur idag runt halva stan. Tog med kameran också. Jag kände att jag ville på lite äventyr och utforska lite. Som när jag var knodd, fast då kallade jag det rymma. Blev dock lite missnöjd eftersom ett av mitt favoritställe som vi rullade förbi var i fullgång att rivas. Allt roligt bara rivs. Alla knoddminnen bara bortnöts. Jaja, hittade iaf en söt liten äggvagn som låg alldeles övergiven. Tror dock att det spökade där nu i efterhand.

När solen tittar fram blir alla torra i halsen

Fredag: Jag och Sanna drack röd, grön och blå drink hos Johan.

Lördag: Jag och Madde drog ungefär 1000 snapsar Minttu innanför västen = i ordning.

En onsdag i gränsen

Jag fick nå ryck i onsdags och drog till Riksgränsen. Karln var redan där och han tyckte jag skulle komma dit. Så jag kastade mina grejer i en påse och hoppade på tåget. När jag kom fram bytte jag om och så for jag, karln och några till med skotrarna till Katterjåkk där Niklas skulle fotas. Tog några timmar. Fast jag fick sköta karln och Viktors filmkameror så jag fick faktsikt också känna mig lite viktig där ute i snön. Sen drog vi tillbaka för att grilla och sprätta kalla bärs. Blev en vild kväll och även en sväng på Grönan. I gränsen släpper man sagren totalt annars kan det va. Lite efterslir till tidiga morgonen blev det ju minsann också.

Har bestämt mig för att ta tag i min blogg på riktigt igen. Att slänga ut ett inlägg här och där funkar inte. Ska det va så ska det, allt eller inget, helhjärtat inte halvhjärtat...ja, ni fattar! Ändring!

Björkliden/Narvik

Sådär, nu kommer äntligen (har varit lite problem att ladda upp) lite bilder från förra helgen då jag åkte med karln och hans familj till Björkliden. Mysigt som fan! Finfint väder hade vi också hela helgen. Kunde som inte bli så mkt bättre. På lördagen drog vi över till Norge/Narvik där det fiskades och så köpte vi massor med färska räkor. Bilderna får tala för resten. Apropå en kommentar som jag fick i förra inlägget. Svarar här och nu: Nej, vi har inte förlovat oss...hih!

Fin helg

♥ ♥ ♥

Det har varit dött här på bloggen några dagar. Drog till Björkliden i fredags och varit där hela helgen. Haft riktigt finfint. Ni ska få se och veta mer senare.

Ao nang - Båtturer

Phra Nang beach

Poda

Ao nangs strand är väl inte så mkt att applådera över, så de blev båtturer till olika öar så gott som varje dag under de 6 dagarna vi bodde där.

Phra Nang beach var en av dom, tog typ 15min dit med båt. Väldigt smidigt! Mysigt med alla höga klippor runt om kring. Stranden har även en grotta, kom båtar hela tiden med folk som ville kolla in den. Därför var det väldigt mkt folk just på den sidan av stranden.

Poda är en jävligt fin ö. Rätt mkt folk på stranden när vi klev av där, men eftersom ön har två stränder så drog vi till andra sidan. Det var en bra idé för där var de inte en kotte nästan. Vattnet var alldelse kristallklart. Åå ♥

Songkran festival!!!

Efter 4 nätter i Khao lak drog vi sedan vidare mot Ao nang, Krabi. Denna dag var även den galnaste vattenkrigdan. Påväg in i Ao nang hamnade vi i ett festivaltåg. Bilen vi satt i (utan fönster) blev så klart attackerad. Hinkar, vattenpistoler och färg kastades in rakt på oss där vi satt med våra väskor, datorer, kameror m.m. Thaifolket tyckte detta var jättekul!

Men sen!! Sen när vi checkat in totalt nerfärgade och blöta så drog vi ut på gatorna för att hämnas. Där fanns tunnor vid varje gatuhörn där man kunde fylla på med vatten. Stånden var  inplastade så man skulle kunna kriga så mkt det bara gick. Alla var med, ingen var torr. T.o.m pensionärena gick med vattenpistoler.

Varje steg man tog på gatan blev man antingen insmetad med färg eller nerdränkt med vatten från förbipasserade eller från bilar (Att bli målad vit betyder lycka, att få vatten på sig betyder att man blir ren till det nya året) Jag omringades av ett gäng. Den ena höll fast mig i båda armarna medans de andra sprutade och kastade ishinkar över mig. Omöjligt att smita, så jag försökte såklart skrika mig lös, men är man med i leken så är man.

Jag är så jävla glad att jag fick uppleva detta. För det är ett av de roligaste jag gjort.

Kunde ej filma så mkt (ville ej riskera kameran), men här kommer en snutt iaf:

Ögat får en tår

Bjuder på en riktigt fin en nu på morgonkvisten:

Kurt Nilsen (sista sångaren) är sjuk bra.
Alejandro Fuentes
(3:dje sångaren) är det absolut inget fel på heller.

Lite mer Khao lak...

En dag tog vi en lång promenad längs hela stranden. Tog typ hela dagen, men med flera stopp och dopp såklart. Man märkte tydligt att Khao Lak drabbades hårt av tsunamin. Rörande att se. Vi gick även och kollade in Polisbåten som åkte med vågen 1,5 km upp på land.