Höjdpunkten

En av höjdpunkterna på Gotland var ju när vi bestämde oss för att ta en picknicklunch ute i det fria, med havet och ringmuren som utsikt. Vi gick in en liten butik som heter Wisbyostar, där kryllade det av massa goda ostar. Älskar ost! Vi köpte "picknicklådan" som bestod av olika ostar, salamikorvar, oliver, bröd och marmelader. Sedan traskade vi i väg och köpte en flaska rosé. Sen var det klart! För en ca 70 spänn fick vi den mysigaste och godaste lunchen på väldigt länge. ♥

Gotland

Bilder från Gotland, Visby, där jag och karln tillbringade en helg. Bilderna får tala! Var helt gaaalet bra helg. Äntligen fick jag besöka denna ö för första gången och det var verkligen kärlek. Även om vi bara var där över en helg så hann vi med typ allt man ska hinna med när man besöker Visby, effektivitet och nyfikenhet heter de! Innanför murarna är det som en saga och utanför som vilken stad som helst, så coolt! Som avslutning tog vi en middag på Munkkällaren, oslagbar mat!

Semesterbilder

Fler bilder från vår semester! ♥

Åkte in till Oskarshamn ett par gånger och bara strosade runt, bl.a promenerade vi i Oskarshamns äldsta stadsdelar, Besväret och Fnyket där de välbevarade trähusen från 1800-talet finns, fint!

En eftermiddag drog vi och plockade massor av blåbär som kryllade i skogen. Sedan blev det en massa bak!

Marknad i Figeholm

Runt hela karlns sommaställe har dom ca 40-50 kossor som traskar runt. Små som stora ♥

Bäbisarkossorna, de försökte suga mjölk från våra händer och armar! Hoff, vad söta!

Småland

Bästa frukostplatsen!

En dag tog vi en cykeltur, vilket äventyr alltså! Jäklar vad karln trampade i nerförsbackarna och med en sån där är det ju bara att hålla samma tempo annars är det kört, hah!

Såå gott! Plockade lite i skogen och stekte upp lagom till lunch.
Karln katter, Skrållan och skrutten. Så söta!

Heh, karln var rätt glad denna kväll! Söt! En kväll åkte vi till Figeholm, ett ställe starx utanför karlns sommarställe där vi köpte glass. Vi drog sedan vidare till havet och satte oss vid båtarna och lyssnade på en karl som spelade dragspel. Då kände man riktig sommar! Speciell kväll! ♥

Semestern

Jag har haft semester och även min blogg! Vi har haft det så himla underbart! Helt gaaalet bra, jag och karln har legat i sängen innan vi stängt gluggarna 2 kvällar i rad och kollat alla bilder från semestern som gör oss båda så glada. Vilka minnen, vilka äventyr! Här kommer några bilder från våra första dagar, mer kommer i morgon. Just ja, hah! Vilken start vi fick på vår resa förresten. Kl 10.30 skulle vi flyga från Kiruna, när vi ska gå på säger dom i högtalaren att vi kommer bli några timmar sena, en fågel har flygit in i propellern. Jaha, där missade vi vår bussresa som skulle ta oss ner till småland. Vi bokade en ny bussresa eftersom dom lovade att vi skulle hinna med den. Efter 4 timmar får vi äntligen gå på planet. Precis när vi spänt fast oss börjar en röst i högtalaren. Jepp, det var bara att gå av planet igen, tydligen var det lite mer fix som skulle göras. Bussresa nr 2 åt helvete. Ja, men efter 5 och 1/2 timme fick vi äntligen flyga i väg. Vi sket i bussen och hörde en bil istället. Sas fick stå för det bestämde vi, hiiihii!

Rätt bra med hyrbil istället för buss trots allt, vi fick ju stanna i Söderköping och äta på en mysig restaurang precis vid Göta kanal.

Så himla fin kväll, bra start (om man förstränger flyget) på resan!

Glass till efterrätt är en självklarhet!

Nu hoppar vi fram till Kalmar. I denna härliga stad spenderade vi en hel dag med att bara strosa runt och äta gott, såklart följde solen med oss.

Efterrätten ja, alltid! Varje dag! ♥

Vi gick bort mot Kalmar slott. Tycker det är sjukt kul och spännande med slott och har alltid tyckt.

Kalmar-dagen var så mys! ♥ Vi avslutade dagen med att glida förbi
Robert Gustafssons hus. Han var dock inte hemma.

Kirunafestivalen Del 2

Trots vädret så blev det som sagt en riktigt lyckad festival. Solen strålade på både torsdagen och fredagen, dock kom regnet på lördagen. Satte på mig den tjocka luvtröjan och jag ångrar mig inte. Under Loreens spelning spöregnade det, dock hände något underligt när hon drog igång Euphoria, hela himlen sprack upp och regnet försvann. När låten var slut började regnet ösa igen. Det var både magiskt och sjukt. Europe spelade i  1 och ½ timme, det var sjukt.  Jäklar vad karln vevade med micken, hah!  Magnus Uggla tyckte det kändes skumt att han faktiskt behövde solbrillorna timmen innan midnatt. Kiruna har sina fina sidor att bjuda på.  Eftersom de var så bra artister i år är jag glad att jag valde dom före öltältet. Vissa gånger fick jag stå ensam, hah, men vad gjorde det. Artistefterfesten var galen, men med respekt så berättar jag inte mer än då. Dock kan jag ju nämna då jag stod och tröck snittar bakom pelaren i min ensamhet när sångaren i Europe seglade förbi, slutade tugga i samma veva, men munnen var ju helt sprängd så jag såg ju ut som jag gjorde. Hans visade typ hamstermin, hah! Somnade 6 på morgonen, hooooff! Men det var det värt! Nepp, vi hörs, drar till småland med min karln typ NU! SEMESTEEEER!

Kirunafestivalen Del 1

Men sådärja, jag lever! Satan vilken vecka det varit. Först 3 dagars festival och sedan låg man typ i koma i 3 dagar efter det, hah! Bjuder på lite bilder så länge, så tar jag mer snack i nästa del. Så sjukt kul helg och jag är så stolt och glad över min karl som klarat rollen som projektledare för festivalen galant. INGEN vet hur mycket jobb som ligger bakom, det är helt sjukt. Helt sjukt! Jag som sett och stått på sidan hela tiden kan verkligen inte förstå hur det går ihop, hur allt ens är möjligt. Tänk er hur mycket planering det går åt till att styra ihop en stor fest, jepp, tänk er då istället hur det skulle vara att styra ihop en fest till en hel stad där dessutom vaje liten skalle ska bli nöjd och glad? Galet! Men ni lyckades!

Här har ni två klipp! Jäkla vad Hoff var bra, vilken stämning, de fick verkligen igång hela pupliken. Jag tror nästan att de var bäst under hela festivalen enligt mig! Maggio nya har ni nedanför, kul att äntligen få se henne live!