Skadorna

Våran fina lya i Åre är inte lika fin idag som den var förr som sagt. Supskadad kan man mer kalla den. Man märker även tydligt att ungdomarna som hyrt den har varit väldigt duktiga på att försöka dölja skadorna, eller dåliga kanske. Det som göms i snö kommer ju upp i tö. Min vattenpipa som jag fick av Sandra är borta, den är väl sönderavnvänd eftersom vårat fina köksbord numera är prickit av brännskador. Min statykatt har förlorat sina öron och bokhyllan har ett skadat hyllplan. Här nedanför har jag även några exempel:


Ena kökstolen har någon tydligen gnidit skrevet mot för hårt mot, för den är inte hel längre. Sorgligt, för den kostade inte en 5:a. Att dom sen tror att den ska hålla med en klick lim gör inte saken skönare.


Här har dom juckat kraftigt


Våran sovrumsvägg är inte länge randig utan prickig av fettfläckar från häftmassa.


Denna lapp var även svårsmält. Det var ju vänligt att dom erbjuder pengar för vårat skrivbord/databord. Den som var så värdefull och det visste dom med! Vad var det vi fick ge för den på ÖB, 75spänn?

Kommentarer
Postat av: Maddizzz

kul lya att komma hem till. ska ni kräva pengar av dom?

Postat av: kompis

men fyfaaaan! du skulle aldrig lämnat möblerna..

2008-10-03 @ 22:23:32
Postat av: Moster iren

Nä men de va för jä.. dom tycker jag skall ersätta det som är skadat, kram

2008-10-03 @ 22:57:26
Postat av: caroline

Moster Irene: Jo, ingen trevlig hemkomst. Fast det står ju i kontraktet att dom ska betela ev. skador. Så dom kommer verkligen inte undan med att bara betala öb-bordet. Tur det :) kramis

2008-10-03 @ 23:01:17
URL: http://celandine.blogg.se/
Postat av: kusinen maria

NI MÅSTE KRÄVA PENGAR... för möblerna och tapetsering!!!!

2008-10-04 @ 07:42:38
Postat av: Mor

Står det i kontraktet så är dom skyldig att betala de dom har tagit sönder, samt tapeterna. Jag måste säga DET ÄR FÖR JÄVLIGT att folk inte kan vara rädd om andras saker.

Är i stugan i Pålsträsk och gör vinter för denna gång.Blev bjudna på mat hos av Tomas mor älgkött va gott.



Kl åtta måste jag kolla på stjärnorna på is va kul för det är en sport jag gillar starkt.

Ha det så bra.

Kram



2008-10-04 @ 17:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback