Mobbing

Vi bor granne med en förskola och skolgården ligger precis utanför vårat köksfönster. Där jag varje dag sitter med min dator. Jag har följt dessa knoddisar en vecka nu, så jag vet när deras raster börjar och slutar. På bara dessa kvartar om dagen har jag lärt mig vilka som är vilka. Vilka som gillar rasterna och vilka som inte gör det. Vilka som smeker väggarna längs huskuten och vilka som "styr" skolgården. Hemskt att se här genom fönstret måste jag säga. Vart är alla lärarna? (Maddis, du måste komma hit och styra upp nu!). Idag var det extremt. Killen som är ett huvud längre än alla andra tar tag i en klasskamrat mitt under en fotbollsmatch. Han lyfter upp honom från marken i jackan och gnuggar sedan knytnäven i ansiktet på honom. Dom andra klasskamraterna ser detta, men gör inget. Istället går även tre andra på denna utsatta kille. Medans killen som är ett huvud länge än alla andra håller i hans armar så fortsätter dessa andra tre killar slå och sparka honom i magen. Som tur är så ringer skolklockan så det hela avbryts. Fyfan, det var riktigt hemskt att se. Det revs i hjärtat på mig.

Kommentarer
Postat av: Leja

skicka iväg ett mail eller ring ett samtal till rektorn!

om folk utanför inte blundar så kan inte dom göra det heller...

Postat av: Anonym

Ta ett foto om det händer igen och skicka till lärarna, sådem får se verkligheten!

2008-10-14 @ 14:56:29
Postat av: caroline

Anonym: Ja, det satt jag faktsikt just och tänkte på. Kanske filmar t.o.m!! Ska vara beredd med kameran imån bitti!

2008-10-14 @ 15:08:32
URL: http://celandine.blogg.se/
Postat av: Sandra

Håller med, ring till rektorn. Det rä i sånna hrä situationer vi andra måste bryta in när t.ex. inte skolan gör det som i det här fallet! Stackars kille, ungarna är så utsatta idag :(

2008-10-14 @ 15:29:20
URL: http://sandramadelenejohansson.blogg.se/
Postat av: Mor

Han kan inte må bra den lilla knoddisen som gör på det visset, han kanske inte har det bra hemma när han använder våld mot andra.Och visar sitt agg mot andra egentligen är det synd om honom med, men klart det är hemskt för honom som vart utsatt av honom.Jag hade nog ropat från fönstret eller så hade jag gått dit och frågat vad han håller på med.

Lärarna satt väl säkert å fika,så är dagens skola föräldrarna får snart komma och undervisa å kolla att sina barn inte far illa i skolan för lärarna har inte tid kan bara säga fy fan för det.



Nu har jag kopierat färdigt ska ta och skicka dom till dej.Undra om ni har tänkt komma hit till jul?



Kram

2008-10-15 @ 00:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback