Julbråk!

För 3 veckor sedan frågade jag min chef hur jag kommer jobba under jul och nyår. Jag sa att jag helst ville vara ledig. Han sa att jag fick välja att vara ledig antingen jul eller nyår, men tyvärr inte båda. Så jag valde att jobba julen. Jag som ville fira jul och nyår i Kiruna detta år. Besviken.

I måndags var jag tillbaka på jobbet. Och fick då se att min chef hade delat ut alla mina (fasta) timmar till andra under hela julen och hela veckan fram till nyår!!! VA??? Ledig i 12dagar i sträck!! Först säger han att jag måste jobba och sen helt plötsligt behöver jag inte jobba alls!  Om jag hade vetat det här lite tidigare så hade ju jag och Niklas kunnat åka till Kiruna och fira jul!! Men nu är det ju försent eftersom jag redan har varit i Kiruna nyss. Och inta har råd att börja åka tillbaka igen.

Satan!

Men iaf, så pratade jag med chefen och frågade varför han gjort som han gjort. Han hade tydligen missuppfattat mig (???)  missuppfattat vad??? Han sa ju att jag var tvungen att jobba!! ääääh....sa åt honom att jag minsann skulle ha tillbaka alla mina timmar. Så han fick tjorva som fan med att ringa runt till alla lyckliga extra arbetare och säga att de inte kunde jobba eftersom jag skulle ha deras timmar istället! Rätt ska vara rätt! Har han en gång sagt att jag måste jobba så ska jag föfan jobba också. Men men, allting löste sig tillslut. Tror min chef fick lite dåligt samvete. Lyckades nämligen rycka åt mej 6 röda dagar :D (100% OB tillägg - JAAA!) + att jag är ledig på julafton och nyårsdagen. PARTY!!


Kommentarer
Postat av: milla

huh? han tvingade dig att jobba?

Postat av: carro

Perfekt :D

2006-12-14 @ 23:43:25
URL: http://lovelyC.blogg.se
Postat av: You know you love me

ACK! Jag är tvingad att jobba nyårsaft0on kväll. Till stängning. Det vill säga 2230.... Suck

2006-12-14 @ 23:57:58
URL: http://murdle.blogg.se
Postat av: caroline

milla: jepp! annars hade han kickat mig =P nee...men för att d skulle bli rättvist för alla så var alla "tvugna" att välja en av högtiderna iaf! För helst vill ju ingen jobba på jul och nyår! Å stänga igen butiken hade ju inte varit så uppskattat!

2006-12-15 @ 00:59:19
URL: http://celandine.blogg.se
Postat av: josefin

åh, va modig du är..! ja skulle ha surat ihjäl mig men inte vågat säga något.. bra där carro! jag jobbar fradag och lördag.. och måndag.. men ja tror ja börjar 10 på måndag så vi kanske skulle passa på att dra en vända på söndag då?

2006-12-15 @ 10:45:23
URL: http://emmajosefinwedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback