Pedantiska kärleksparet

Har hunnit med ett och annat idag

123292-196

Har nämligen haft storstädning i lyan:

 Städning av klädgarderober: Började med att dra ut varenda pinal ur alla garderober. Sedan började jag med att vika om alla mina och niklas kläder på nytt. Nu ligger alla kläder i färgordning, byxor har sin plats, och tröjer har sin. Skjortor och klänningar på galgar och skärp ihop rullade i små boxar, skor står på rad och mina väkor har fått en alldeles egen liten förvaring. Några timmar tog det, men värt allt. (innan låg allt huller om buller och hyllorna hade fallit ihop (Behöver definitvit en till garderob)

Röjning i förrådet: Såg först ut som ett bombnedslag, jag och niklas var tvungen att ta ut en heldel för att ens kunna ta oss in där. Vi har trots allt ett stort förråd men 90% av allt som finns där inne är Niklas skidor, skidpinaler och skidkläder. Han har säkert ett 20:tal jackor och lika många byxor till de. Det är helt sjukt, och för varje säsong som går så byggs det bara upp mer och mer. Nästan så man hade kunnat öppna egen lite butik här hemma. Men men, nu ser det iaf snyggt ut även i förrådet.


Dammning av möbler, golvskurning och dammsugning:
Jag dammade och niklas dammsög. Under, över, bakom, framför....varje hörn och vrå är rent med andra ord.


Klädtvättning: Dessutom mellan allt städ och plock har vi även sprungit fram och tillbaka till tvättstugan i 4 timmar för att dra ut och in kläder från tvättmaskinen. (Tur att tvättstugan ligger på samma plan som våran lya)

Storhandling:
Efter all slip och polering av lyan tog vi oss ner till ICA för att handla mat, vi tog även med oss alla ölburkar för att panta :P Vi storhandlade för första gången. Hihi, har aldrig fyllt en vagn förut. Blev en massa massa mat, och bara god mat dessutom. Så nu blir det gormé middag varje dag :) Sen godis och glass på det. Frys, kyl och skafferi = fyllda.

Lång dag, och väldigt tråkig. Hela min dag gick åt att städa. Men det var värt. Känslan av att sitta i en nyskrubbad lya är alltid lika underbart. Är ju ledig hela dagen imån också, så då ska jag passa på att bara njuta och skämma bort mig själv.

Nu väntar ett varmt bubbelbad!


Kommentarer
Postat av: svärmor

tvätt och städkursen fungerade ej på Föraregatan,

2006-12-29 @ 15:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback