Juldagen som gick åt HELVETE! Vad hände?

Nu ska jag berätta för er något, inget jag njuter av direkt, men jag känner ändå att jag vill dela med mig av detta till er! Vi tar det från början:

Kvällen började med att vi satt ett rätt stort gäng hemma hos Sofie för att förgrunda innan juldagsfesten på ferrum. Kvällen började rätt tidigt. När jag senare än alla andra kom till Sofie var ölspelet redan i full fart, kl var väl efter 19.00. Jag hade bestämt mig för att ta det lugnt så jag skippade ölspelet och drack istället mina 3 öl i min egen takt.

Efter kl 21.00 bestämde jag och några vänner oss för att dra ner till krogen (Ferrum). Vi fick höra att en kö utanför redan hade bildads rätt hårt och vi ville vara säkra på att komma in. Vi fick stå ett bra tag i kön, armbågar och knogar trycktes på bakifrån, men efter ca en halvtimme (eller mer) var vi äntligen i mål = inne på ferrum.

Kl var strax innan 22.00 när vi äntligen var inne. Jag kände mig smått frusen och aningen nykter efter köväntadet. Vi bestämde oss för att dra till baren för att beställa öl. Sedan satte vi oss ner i en soffan och tog det lugnt ett tag. Jag hade ett bord en bit bort från soffan jag satt i och ställde ölglaset där medans jag tog fram kameran för att fota lite. Sedan när jag skulle ta mitt ölglas så fanns det fler än mitt på bordet och jag minns tydligt att jag inte hade någon aning vilket som var mitt. Jag tog iaf det som stod närmast mig (dumma jävel) utan att veta om det var min eller inte och drog sedan från soffan. Efter detta är hela kvällen helt svart för min del.


Den här bilder är tagen prick 22.00 (sekunderna innan det blir svart). Ölen har jag lagt på ett bord vänster om mig.

I efterhand har Sandra berättat att jag varit med henna så gott som hela kvällen. Sandra påpekade att hon trodde jag inte alls var så full. Hon var tydligen rätt nykter under kvällens gång och trodde jag var samma sak. Hon märkte inget konstigt på mig. Förrän sen!! Jag hade tydligen stått och pratat med någon på övervåningen och helt plötsligt hade jag rasat ihop. Sandra blev chockad och fattade inget. I samma veva kom vakten (som tur var). Han fick hjälpa mig att hålla upp mig eftersom mina ben vek sig. I samma veva som Sandra letade min karl hjälpte vakter mig att ta mig ner på bottenplan. Karln hjälpte sedan mig hem till Mor som bor 10m från krogen (tur det).

När karln kom hem med mig i detta tillstånd blev det en besvikelse i lyan. Kvällen hade ju knappt börjat, kl var ju bara strax efter 24.00. Mor bäddade iaf ner mig i soffan och la dubbla kuddar under mitt huvud. Hon har berättat i efterhand att det var kontigt att jag kunde vara så berusad och inte stank en gnutta sprit ur käften.

När kl var ca 03.00 vaknade jag upp av mig själv och fattade inget. Allt snurrade och det kändes som att ögonen var intryckta bakåt i huvudet. Jag tog tag i min mobil och ringde karln. Sedan mötte jag honom på empes och vi gick hem till honom.

Jag har inte kunnat släppa det här. Jag fattar verkligen inte vad som hände denna kväll och det kommer jag nog aldrig få veta heller. Jag hade 100 spänn i kontanter när jag gick in och 50 spänn kvar i väskan dagen efter. Allstå har jag bara köpt en jävla öl på hela kvällen. Kollade kontoutdraget och det enda som dragits är inträde 200kr. Alltså har jag inte druckit nåt efter den där ölen i början på kvällen. Hur kunde det sluta så illa? Nog har jag allt kunnat dricka dubbelt så mkt på en kväll och ändå kunnat stå på mina ben och tagit mig hem själv!? Var jag bara extra känslig denna kväll mot alkohol eller är det så jävligt att någon stoppade något i glaset jag drack?

Har frågat ut alla jag kan och undrat ifall dom sett mig under kvällen. Som svar har jag fått: "men du tog ju det lungt ju" "du såg ju inte alls full ut". Vafan? Riktigt obehagligt. Sandra borde ju ändå märkt om någon bjudit mig senare på kvällen på alkohol och att jag kanske halsat? Men inget sånt har setts tydligen.

Dagen efter trodde jag bara att jag hade blivit för full och fick såklart ångest. Tänkte inte mer på det. Fast sen när jag fick höra vad som hänt på krogen = när jag kollade mitt kontoutdrag, när jag vaknde upp själv kl 3 (när jag är stupfull går det ICKE att väcka mig), när mor sa att jag inte luktade sprit ur käften när jag hon bäddade ner mig, när jag sett nykter ut och sedan bara rasat ihop. Ja, då börjar t.o.m jag fundera! Var det för mkt alkohol lr var det något annat?

Hur som helst så har jag iaf lärt mig en läxa efter denna hemska kväll. Jag kommer aldrig mer ställa ifrån mig min öl utan bevakning och råkar jag iaf göra det så lämnar jag hellre ölen kvar och beställer en ny. Aldrig chansa! Gör inte det ni heller! Va inte lika dum som jag har varit!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

svar: hehe aha, då förstår jag! Du får vänta tills du kommer till en större stad ;)

Tack, kul att du gillade den nya :)

Postat av: Lisso

Men gud så hemskt.. usch!

Ja, det finns idioter.. Det värsta är ju att det finns ju verkligen folk som lägger saker i glasen.

Undra om dom följer en resten av kvällen, för att kunna på nått sätt njuta av att ha drogat ner någon?

IDIOTER!

Tur att allt gick så bra som det gjorde iaf!



Kram

2008-12-30 @ 00:38:46
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch vad hemskt, men var glad över att det gick såpass bra som det ändå gick.

2008-12-30 @ 00:39:34
URL: http://emmawik.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

Besök gärna min halvnya blogg! :P

2008-12-30 @ 00:50:08
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Emma

Jamen precis, och jag tycker det verkar som någon la en drog i din drink eftersom det blev på det sättet. Om det nu skulle vara så att någon bestämde sig för att den här damen ska jag droga ner så hoppas jag verkligen att den personen har ett dåligt samvete just nu.



Då jag har ett ex som missbrukar droger så vet jag till en viss del vad det finns för pulver och piller folk smyger ner i andras drinkar. Jag är verkligen glad för din skull att du klarade dig!

2008-12-30 @ 01:21:04
URL: http://emmawik.blogg.se/
Postat av: stina

fy sjutton va hemskt.. jävla idioter som håller på med sånt.

2008-12-30 @ 08:01:50
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: M

Näe, man ska inte chansa. Det misstaget har jag gjort, å jag vart neddrogad så ambulansen fick komma hem till mig då. Fy fan!

2008-12-30 @ 08:02:19
URL: http://iloveyouh.blogg.se/
Postat av: anna

usch sånt där är så obehagligt. antagligen har någon lagt nåt i glaset. var glad att du hade din akompisar där iaf som tog hand om dig.

2008-12-30 @ 10:56:54
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: maaria

hah ,sicken natt! (;

2008-12-30 @ 10:59:36
URL: http://feelmymusic.blogg.se/
Postat av: Moster Irene

Usch va otäckt, men det är ju en bra läxa man får, så för guds skull, ta aldrig å drick nåt du lagt åt sidan man vet aldrig om någon idiot har lagt nåt i glaset, det finns så mycket skumt nu för tiden, detta har jag sagt till mina tjejer att köp nytt istället, kram kram o gott nytt år på dej.

2008-12-30 @ 12:23:29
Postat av: caroline

Moster Irene: Ja, det var mor som också sa att jag skulle köpa nytt istället. Man får allt vara försiktig, men man tror ju aldrig att sånt här kan hända i en sån här liten stad, men det kan det :/





Gott nytt år och hoppas du får en bra start på det nya året! :D kram <3

2008-12-30 @ 13:40:57
URL: http://celandine.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch vad otäckt!! Vilket tur att du ändå hade vänner och karl med dig som tog hand om dig, det hade ju kunnat slutat värre! Man ska absolut inte lämna sitt glas någonstans på krogen utan hålla i de hela tiden, det är fruktansvärt att det ska behöva vara så! Gott nytt år i alla fall : )

2008-12-30 @ 19:43:53
URL: http://sandramadelenejohansson.blogg.se/
Postat av: S

Man får verkligen vara försiktig när man är ute, har en kompis som råkat ut för precis samma sak som du, det var också på Ferrum.. Det var sjukt otäckt eftersom hon också bara hade druckit nån öl och sen helt plötsligt svartnade allt.. Så tjejer, håll i glasen! Tur att du tog dig hem välbehållen.. Men läskigt när allt försvinner och man inte har ngn aning om vad som hände..

2009-01-01 @ 14:02:55
Postat av: caroline

S: Usch, vad hemskt! Ännu ett bevis på att det kan hända på lilla ferrum. Vem vill göra något så hemskt mot folk? Vad får dom ut av det? Neej, man får allt hålla hårt i sitt glas!

2009-01-02 @ 15:48:25
URL: http://celandine.blogg.se/
Postat av: frida

meeeeeen åååååååå vænnen!! å hær førsøkte jag pigga upp dig med min kaosfylla på juldagen oxå va de inget i jæmførelse!!!!! USCH cp idioter! fan!! vi ses snart då vill jag høra allt..tur att det gick bra ændå...det haed ju kunnat gå værre!!! okej inte tænka på det!! PUSS saknar dig!

2009-01-03 @ 13:58:33
Postat av: HANNA

Oh fy vad läskigt!

2009-01-07 @ 10:00:44
URL: http://haze84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback