Från storstad till by

Ni kanske undrar varför jag helt plötsligt säger upp mig från mitt jobb i Sthlm och även flyttar därifrån? Jättejobbigt att sluta från ett jobb som jag trivs med, men som ni alla vet så är det väldigt svårt att att hitta boende i Sthlm och har man tur så hittar man ett (som jag), men då får man även även betala en svidande hyra också. Det ÄR dyrt att bo i Sthlm, på alla sätt och vis. Jag hade ett hyreskontrakt på ett år. Fick förlänga om jag ville, men bestämde mig för att flytta ut istället. Jag tyckte helt enklet inte att det var värt att bo kvar i lyan längre. Dock ångrar jag absolut inte att jag bodde där ett år. Jag tycker om Sthlm och halva släkten finns ju trots allt där. Kanske flyttar jag tillbaka? Ingen aning. I nuläget känner jag mig bara less på storstadslivet och längtar tillbaka till lugnet och framförallt till MIN egen lya och MINA egna möbler (finns ju faktsikt några hela grejer kvar). Där jag får känna mig hemma på riktigt. En bättre förklaring till att jag flyttade har jag fakstikt inte. Sen är ju faktsikt vintersäsongen rätt lik utelivet i Sthlm + att man dessutom får en nypa natur på köpet. Inte illa!


Bild tagen i våras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback