Att lära en nybörjare...

Det man aldrig trodde skulle ske har skett: Far har skaffat en egen liten dator.

Såhär gick det när dotter skulle lära far lite data:

Jag: Det är bättre om du skriver själv så du lär dig.
Far: Vart ska jag skriva den här? (pekar på en adress)
Jag pekar på adressfältet
Jag: Du måste klicka där uppe först innan du börjar skriva
Far läser högt upp bokstäverna och börjar sakta men säkert
Far: Punkt?
Jag: Ja, skriv punkt då!
Far (stressad): Punkten...vart är punkten då? Fan, man hittar ju inte!
Far hittar tilslut "pricken" och fortsätter skriva en bokstav i minuten
Far läser högt bokstaven "0" och skriver "o"
Jag: Det där är ett o som i olle, ingen nolla!!
Far: haha, ja visstja!

Tålamoood, tålamood! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback